Egy-egy minikurzus 3 óra időtartamú és célja, hogy a Home Staging iránt elkötelezettek, az ehhez a szakterülethez szorosan kapcsolódó témákban elmélyültebb, gyakorlatban használható tudást szerezhessenek olyan szakemberektől, akik kiemelkedő elméleti tudással és széles körű gyakorlati tapasztalattal rendelkeznek a saját szakterületükön, vagyis, akik nem csak tudják, hanem csinálják is, éspedig jól csinálják.

Az eddigi képzések során megismerhető szakterületek:

  • jogi ismeretek
  • pénzügyi ismeretek, ingatlan-befektetések
  • marketing alapjai
  • értékesítési ismeretek
  • kreativitásfejlesztés
  • ingatlanpiac
  • személyiségfejlesztés
  • lakberendezés
  • adózás
  • vállalkozás indítása

Jelentkezéshez és további információkért keresd Vári Mónit, projektkoordinátorunkat az mspdesignhomestaging@gmail.com email címen vagy a +36 30 469 0244-es telefonszámon.

Október 21. (péntek) 10.00 – 13.30
Bartucz László – Hogyan add el magadat és a Home Staginget?

Az üzleti lehetőségeid száma jelentős mértékben attól függ, hogy az ismerőseid mit jegyeztek meg Rólad és a tevékenységedről, hogyan élsz a gondolataikban és hogy megértették-e hogy mivel foglalkozol?

Ha a megfelelő üzeneteket juttattad el magadról nekik, akkor Téged fognak hívni, vagy ajánlani bármilyen lakással kapcsolatos megoldandó probléma kapcsán. Ha nem ment át az üzeneted, vagyis nem értették meg mivel foglalkozol és nem tudták megjegyezni, akkor az számodra jelentős üzleti kiesést jelent. Nem használod ki a leghatékonyabb marketinget, a szájmarketinget, az ajánlást. Sokszorozd meg az üzleti lehetőségeid számát azzal, hogy könnyen megjegyezhető üzeneteket csempészel a válaszaidba.

A képzésen az alábbi kérdésekre kapsz választ:

  • Mi érdekli az embereket Veled kapcsolatban?
  • Hogyan mondd el, mivel foglalkozol, hogy az emberek könnyen megjegyezzenek?
  • Hogyan juttasd el a kulcsüzeneteket magadról mások számára?
  • Hogyan értesd meg, hogy számodra kik a jó ügyfelek?
  • Hogyan mutasd be a tevékenységed előnyeit?
  • Hogyan csempészd be a személyes előnyöket?

Miért rendkívül hatékony a képzés?

Mert színtiszta gyakorlat. Ne előadásra számíts, hanem egy interaktív beszélgetésre, ahol minden résztvevő bemutatkozása darabokra lesz szétszedve, és a kulcsüzeneteket belecsempészve újra lesz építve, hogy számodra biztosan üzletet hozzon. Úgy fogsz hazamenni, hogy pontosan tudod a Te leghatékonyabb válaszaidat, ha bárki megkérdezi mivel foglalkozol és garantáltan egyre több ügyfelet szerzel majd!

Készülj fel! Hozd magaddal a leírt bemutatkozásodat!

November 8. (kedd) 9.15 – 12.45
Rita Bakradze – Az elengedés - lakás eladás lelki kulcsa

Miért nem veszik meg? Mi a baj a lakással? Mi a baj velem? Mit csinálok rosszul? Túl drága? Jó ideje foglalkozom ezzel a témával és számos lakás eladási projektjét kísértem már végig: szebbnél szebb, a Home Staging alapelveken átalakított, berendezett, átgondolt, jól felépített marketinggel rendelkező lakások eladását. Az eladó – akár saját, akár más lakásáról van szó, kezdeti lelkesedés után eljut arra a pontra, hogy elbizonytalanodik. Abbamaradnak a megkeresések, már csak az ingatlanosok telefonálnak, vagy már ők sem. Sokaknak ugyan tetszik a lakás, de vételi szándék sehol. Egy-egy dolog kezd elromlani – itt egy kis beázás, ott egy kis repedés.

MI EZ AZ EGÉSZ?
Az eladás kezd sürgőssé válni, hiányzik a befektetett pénz, tovább lépnél, csak VEGYE MÁR MEG VALAKI

EZT A LAKÁST.
A lakáseladásnak van egy láthatatlan oldala, amiről előszeretettel nem veszünk tudomást: amit az eladó képvisel, azt a vevő érzi. Minden teher, amit magunkkal cipelünk, érezhető a vevő számára és érthető, hogy ő nem kér belőle! Mi a megoldás? Pontosan ugyanaz, mint Home Stagingben – nem teszünk kanapét a foltos szőnyegre, és nem teszünk úgy, mintha, hanem leselejtezzük, ami nem odavaló és rendet rakunk. Saját gondolatokban, saját érzésekben, saját életünkben.

A minikurzus folyamán végignézzünk, mi-mindenhez szoktunk ilyenkor ragaszkodni és megtanuljuk, hogyan engedjük el a lelki kacatokat, hogy hatékonyan és jókedvűen el tudjuk adni a lakást.

November 8. (kedd) 13.45 – 17.15
Dr. Somogyi Patrícia – Ingatlanértéknövelés felsőfokon - a Home Staging hozzáadott értéke

A minikurzus bárki számára elérhető! Lakberendezőknek, ingatlanbefektetőknek és mindenkinek, akit a lakberendezés érdekel! – Kóstoló a Home Staging világából

Ezen túl ajánlom azoknak is, akik már részt vettek Home Staging Workshopon, de a gyakorlati megvalósítás részleteiből nem elég számukra, illetve akik úgy érzik a styling témából sosem elég!

Lerántjuk a leplet a valóságról: A Home Staging leglátványosabb része, vajon tényleg csupán a dekorálásról szól ez az egész?

Gyakorlati, hogyan csináld Home Staging technikák, Home Staging előtte-utána, dekorációs tippek, styling minden mennyiségben! Mi van még ezen túl…?

December 6. (kedd) 9.15 – 17.15
Dr. Somogyi Patrícia – Egynapos workshop Business Staging - Staging Business témában: Home Staging vállalkozás felépítése Rád szabva

Egynapos workshop Business Staging – Staging Business témában: Home Staging vállalkozás felépítése Rád szabva

Egy maximálisan gyakorlatias workshop, hogy a végére pontosan tudd, merre indulj el, egy saját terv lesz a kezedben, amivel elindulhatsz céljaid megvalósításának irányába!

  • Mi a célod, motivációd, küldetésed a Home Staginggel és a vállalkozásoddal?
  • Versenytárselemzés – a lakáspiacon és a lakberendezői /home stager piacon
  • Szolgáltatási mix – mit kínáljak? Miben vagyok jó?
  • A szolgáltatásom árazása (alapelvek)
  • A szolgáltatásaid célcsoportja, kinek adom el?
  • A céged pozicionálása
  • Értékesítési csatornák
  • Működési terv, swot analízis (erősségek, gyengeségek, lehetőségek, veszélyek számbavétele) magadra és a vállalkozásodra

A nap végére tudni fogod miben vagy jó, és mi az, ami felé érdemes elindulnod, de legalábbis biztos, hogy útmutatást és egy hatalmas löketet kapsz, de ehhez Te is kellesz, hogy megadd a saját válaszaidat!

Morovics Viktor – A marketing boszorkánykonyhája - használd a fantáziát. a vevő fantáziáját!

A hely ahol lakunk, élünk, a bennünket körülvevő tárgyak, események, hangok, emberek egyaránt hozzánk tartoznak – a világunkhoz. Kifejezzük mások, de leginkább önmagunk számára, hogy kik vagyunk, milyenek vagyunk. Megpróbáljuk vágyainkat és álmainkat beteljesíteni. Ami a világunkat építi, álmaink megélését segíti – az számunkra érték. Minél inkább értéknek tekintjük – annál többet vagyunk hajlandók költeni rá.

A jó marketing képes a varázslatra. Egy egyszerű terméket, szolgáltatást elvarázsolni, hogy a vevő úgy érezze, hogy az Neki való, hozzá tartozik, az számára érték. Melyek azok a “varázsigék”, “mágiák” amelyeket használva ugyanazért az áruért a vevő a többszörösét is hajlandó kifizetni. Vagy “csak” egyszerűen azt preferálni. A terméket kell elvarázsolni, a vevőt, esetleg valami mást? Hogyan tudunk a vevő fantáziájában rejlő potenciállal élni – hogy értéket teremtsünk számára?

A kurzus során a marketing boszorkánykonyhájába nyerünk betekintést hazai és nemzetközi – néha paradoxnak tűnő – első kézből származó példán keresztül. Megismerünk pár egyszerű receptet, amellyel mi is kifőzhetjük a magunk varázsszereit, amelyet akár a Home Staging során is felhasználhatunk.

Bakredze Rita - Minden kezdet... elindulás új szakmai pályán – lehetőségek a bizonytalanságok mögött

Új szakmába belevágni, pályát módosítani, újat kezdeni vagy újra kezdeni. Mindez izgalmas és félelmetes is egyszerre.

  • Képes leszek?
  • Elég jó vagyok?
  • Mi lesz, ha nem lesz megrendelő/ügyfél/vevő? Mi lesz, ha elvállalok valamit, amit nem is tudok megcsinálni?
  • Mi lesz ha,…?

A minikurzus során ezekkel a visszatartó és fojtogató kérdésekkel foglalkozunk. Megvizsgáljuk a kérdéseket egy másik szemszögből, és megkeressük a saját válaszainkat és megoldásainkat. Foglalkozunk a kételyekkel, valamint a lehetőségekkel és kipróbáljuk az új szemléletet a gyakorlatban is!

Szilágyi Imre – Ingatlan befektetési stratégiák

Ingatlanba fektetni sokféleképp lehet. Az amatőr befektetők a jó befektetési lehetőségeket keresik, a profi befektetők a saját befektetési stratégiájukat tökéletesítik és az abba illő ingatlanokra vadásznak. A piacon ugyanis nincs jó vagy rossz befektetés, ugyanaz az ingatlan egy másik befektető számára más megtérülésű lehet, a megtérülés ugyanis nem csak az ingatlantól függ, hanem a befektetőtől is. Emiatt sokkal célszerűbb a saját nyerő stratégiát összeállítani, mert azzal csökkentjük a kockázatot és tesszük az ingatlant szinte biztos megtérülésű befektetéssé. Attól függően, hogy mi a személyes befektetési stratégiád, lehetsz igazán sikeres az ingatlanpiacon. De vajon hogyan határozd meg, hogy mi a számodra ideális út? Egyáltalán milyen lehetőségek állnak előtted, ami közül választhatsz? A kurzus célja, hogy bemutassa az elérhető lehetőségeket és azt is, hogy milyen szempontok szerint érdemes választani közülük.

Dr. Somogyi Patrícia - Lakáskeresés

A lakáskeresési minikurzus a következő kérdésekre adja meg a választ:

  • Hogyan keress lakást?
  • Mi a célod a lakáskereséssel?
  • Hogyan gondolkozol vevőként, mik a motivációid és hogyan gondolkozz?
  • Adott összegből mit tudsz megvenni?
  • Ha kiválasztottad a stratégiát és a lokációt, hogyan határozd meg a lakás piaci árát?
  • Hogy csinálj jó vételt?
  • Hogyan rendszerezd a keresett lakásokat?
  • Ha egy lakásban ott vagy: hogyan mérd fel, mire figyelj a felméréskor, milyen adatokat kell begyűjteni, mit kérdezz a tulajdonostól és/vagy az ingatlanközvetítőtől?
  • Hogyan tárgyalj és hogyan adj ajánlatot?

Dr. Nádas Gábor – Az ingatlanokhoz kapcsolódó jogi kérdések

A tervezett képzés célja az ingatlanokhoz kapcsolódó jogi kérdések közül a leggyakoribbak megbeszélése, a felmerülő problémák, kérdések elemzése és lehetőség szerinti megválaszolása.

A megbeszélni tervezett témák:

  • Mi az ingatlan és milyen fajtái vannak?
  • Mi az ingatlan-nyilvántartás, mik az abban szereplő jogok és tények, mi ezek jelentősége?
  • Mit nevezünk tehermentes ingatlannak és mi a terhek jelentősége?
  • Milyen módon szerezhető meg az ingatlan tulajdonjoga?
  • Mi az adásvételi szerződés tartalma?
  • Hogyan szerezhetnek külföldiek ingatlant?
  • Mi a házastársi vagyonközösség jelentősége az ingatlan forgalomban?

Bakredze Rita – A doboz szétbontása – avagy kreativitás-fejlesztés a gyakorlatban

Valami újat kitalálni, ami másnak nem jutott még eszébe, vagy megoldani egy megoldhatatlannak tűnő helyzetet: mindezek kreativitást igényelnek. Tévhit, hogy valaminek a létrehozása megfelelő képességekkel már egyben kreativitást is jelentenek. Azaz egy festmény, szobor, hímzés stb. még nem feltétlenül kreatív alkotás – főleg ha az a hagyományőrzéssel társul.

A kreativitás a dobozon kívül terem. A kreativitás a sémákon való túllépést jelenti – rugalmas gondolkodást, amely végtelen lehetőséget nyit meg. A kurzusban gyakorlati feladatokon keresztül tapasztalod meg saját kreativitásod. Elsajátíthatsz néhány eszközt, amellyel bármikor segítségül hívhatod kreativitásod – új ötletek, új megközelítések, új lehetőségek megteremtéséhez.

Vészi Gábor – Az érzelmi intelligencia szerepe az értékesítési folyamatban

Az értékesítés ott van minden emberben.

Még azok is gyakran értékesítenek, akik meggyőződéssel állítják magukról, hogy ő képtelenek bármit is eladni. Lehet, hogy nem egy terméket vagy ingatlant értékesítettél, de biztosan történt már veled olyan, hogy meggyőzted a párodat, a gyerekedet valamiről, amit nagyon szerettél volna. Valakinek ajánlottál egy könyvet vagy színházi előadást, amit így neked köszönhetően megvásároltak vagy megnéztek. Olyan is történhetett veled, hogy meggyőzted egy partneredet vagy kollégádat az ötleted helyességéről és még sorolhatnám. Szóval, ha ezek veled történtek, akkor te egy “vérbeli értékesítő” vagy. Persze előfordulhat, hogy az előbb említett példák nem igazak rád. Mindenesetre a jó hírem az, hogy az értékesítés és az érdekérvényesítés tanulható. Különösen fontos szerepet játszik benne az érzelmi intelligencia és az, hogy mindeközben önmagad legyél.

Dr. Somogyi Patrícia – Lakás-felújítás

Ebben a minikurzusban a lakásfelújítás csínját-bínját osztom meg Veletek.

Szó lesz az ütemtervről, költségtervezésről. Beszélünk a beszerzésekről (Mit? Hol? Mennyiért?) (Üzletlisták és szakemberek-lista)

A felújítások időbeli ütemezésének megtervezésével együtt végigmegyünk az egész folyamaton (külső-belső nyílászárók, falbontás és strukturális átalakítások, fűtésrendszer, villamoshálózat, konyha és fürdőszoba átalakítása).

Szilágyi Imre – Ingatlan cashflow számítás

A kurzus célja hogy a hallgatók megismerkedjenek a legfontosabb befektetési számítási képletekkel, melyek az ingatan befektetések kapcsán a gyakorlatban használunk. A tréningen nem csak a különböző számítási metódusokkal, hanem azok alkalmazásával is részletesen megismerkedünk, több konkrét számítási példán keresztül a trükkökkel, a fontos apró részletekkel is foglalkozunk.

Az anyag része a jelzáloghitelek kamatszámítási alapjai, befektetési-megtérülési számítások különböző stratégiák esetén. Mi a megtérülés hosszú távon – milyen tényezőkkel számoljunk, mik az amatőr befektetők leggyakoribb hibáit, amit érdemes elkerülni? Az ingatlan befektetések számítási matematikája nem nehéz, de nagyon fontos hogy ezekkel a módszerekkel egy profi befektetőnek teljesen tisztában kell lennie.

Dr. Somogyi Patrícia – Ingatlan befektetési és értéknövelési stratégiák

Az Ingatlan befektetési és értéknövelési stratégiák – konkrét budapesti példákkal (belváros, Buda)

  • Milyen szempontok alapján választottunk mi ingatlanbefektetési-stratégiát?
  • Mi a célod az ingatlanbefektetéssel? Mik a motivációid?
  • Milyen megtérüléssel, hozamelvárással számoltunk?
  • Mi alapján választottuk ki a megvásárolt ingatlanokat?
  • felújítási számok, időtávok,
  • buktatók és kedvenc folyamatok,
  • Mi volt a Home Staging hozzáadott értéke?

Az 1. MSP Home Staging Akadémia két résztvevője, Horváth Barbara és Petyerák Katalin elmesélik a saját tapasztalataikat a témában.

Greguss Kinga – Adózás - Ingatlanbefektetés értéknöveléssel - befektetési Home Staging

Ami a fő kérdés:

  • Cégként vagy magánszemélyként vegyek ingatlant? Mi a különbség?

Amit az adózás kapcsán tudni kell:

  • Illeték
  • ÁFA: ingatlan áfa-mentesen, bútorok áfásan, hogyan számlázzuk, hogyan adó optimalizáljunk?
  • Cégből kivont jövedelem adózása (munkabér /megbízási díj / osztalék / egyéb?)
  • Társasági adó, Iparűzési adó

Ha eldöntötted, hogy céget alapítasz:

  • Mi az ügyintézés menete? Segítünk!
  • Könyvelési szolgáltatás

Greguss Kinga és Dr. Somogyi Patrícia – Hogyan indítsak Home Staging vállalkozást?

Kinga: Cégindítás – könyvelési alapok, cégformák – adózás: melyiket válasszam? Hogyan tudomvállalkozóként végezni a HS tanácsadást?

Amit a vállalkozás indítása előtt át kell gondolni:

  • Cég vagy egyéni vállalkozás legyen?
  • Adózás: KATA, SZJA, TAO? Segítek megérteni, kalkulálni! Melyik az olcsóbb?
  • Tevékenység: kódja, szakképesítéshez/bejelentéshez/engedélyhez kötöttség

Amit a vállalkozás indításkor tenni kell:

  • Mi az ügyintézés menete?
  • Milyen nyomtatványokat kell beadni?

Működés közben:

  • Hogyan kell számlát kiállítani?
  • Könyvelési szolgáltatás

Patrícia: Pénzügyi tervezés – bevételek-kiadások, gazdaságos működtetés

Mivel szeretnék konkrétan foglalkozni, mennyi időt szánok rá, hogy termelem ki a bevételeimet, egyéni szolgáltatási mix (folytatás a december 6-i egésznapos workshopon)